İlköğretim
4. Sınıf öğrencisinin ders kitabı. Kitabın adı İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi. Bu kitabı ve ilköğretim ile
ortaöğretimde okutulan ders kitaplarının içine düşürüldüğü rezaletleri, eğitimci
Mahiye Morgül’den öğrendim. Kendisi
pedagojik bir rapor hazırlamakla kalmamış, durumu ilgili kurumlara bildirdiği
gibi bu ve benzeri “ders” kitaplarını yargıya taşımış bulunuyor.
*
Kitabın
künyesine göre birinci yazar, Editör Dr.
Mehmet Ülger. İkinci yazar Dil
Uzmanı İbrahim Demirci. Kitapta kim ve hangi kurumlardan oldukları hakkında
hiçbir bilgi yok. Künyede “masalları Yücel Feyzioğlu tarafından derlenmiş ve
kaleme alınmış olup yazarlar tarafından … gözden geçirilmiştir” deniyor. İlk
bakışta birlikte çalıştıkları sanılsa da, anlaşılan “yazar”lar ünlü masal
yazarı Feyzioğlu’yla birlikte çalışmamış, onun çalışmalarını (izinle?)
kullanmışlar.
*
Kitapta
adı “ünite” olan 6 bölüm var. Her ünite işini birkaç masal üzerinden görüyor.
Dersin 6 ünite halinde ve her birinin masallar temelinde işlenmesi, bakanlığın
program çerçevesinde öngörülmüş bulunuyor. Bu kitap da ona göre yazılmış. Masalı
okuyan öğrenci, masaldan hemen sonra masalın ait olduğu halk hakkında bilgileniyor.
Gelin
görün ki, kitapta masalın ait olduğu halk, ‘kültür’ ile ilgili söz yok; bunun
yerine kitap boyunca siyasi statüler
var.
Bir
Başkurt masalından sonra Başkortostan
Özerk Cumhuriyeti, bir başkasından sonra Uygur Özerk Bölgesi, bir başkasından sonra Dağıstan Özerk Cumhuriyeti, Altay ve Tuva Özerk Cumhuriyetleri
arasında yer alan Hakas Özerk
Cumhuriyeti, vb başlıkları açılmış… Öğrenci masalın ardından bu özerk bölge
ve cumhuriyetleri öğreniyor. Kitabın sonundaki sözlükte de elbette “özerk cumhuriyet” sözü ve anlamı yer
alıyor.
Kitapta
Kosova da var, Sancak bölgesi de, Makedonya
da… Şu cümle kitaptan: “Makedonya coğrafyası, bugün üzerinde
Makedonya Cumhuriyetinin kurulu
olduğu coğrafya ile sınırlı değildir.” Yaşı henüz 10 olan çocuk bu bilgiyle
ne yapacak dersiniz?
Kırk günün beyliği
adlı bir masalın “Kars’tan Urfa’ya kadar
Kürtler’i anlattığı söyleniyor; adeta coğrafi sınırlar çiziliyor. Başka bir
masaldan sonra –masalla ilgisi yok ama- Terekemeler
tanıtılıyor. Kitapta Çuvaşlar da
var, bu Türk kökenli halkın Hristiyan
oldukları bilgisi de…
*
Bu
“yurttaşlık” kitabının içinde herşey
ve her etnisite var. Ama bu kitaba bakarsanız dünyada Türkiye diye bir ülke
yok, Anadolu ve yanı sıra Mezopotamya var. Trakya-Anadolu
coğrafyasında sanki Türkiye olmadığı
gibi, buralara denk düşen yerlerde Türklerden
ve özellikle Türk Milleti’nden de en
küçük bir iz yok.
Anafikir siyasal-idari özerklik. Kitap
bunu Rusya, Balkanlar ve Çin’deki Türki toplulukları örnek göstererek yapıyor. Özerklik
fikrini ve özerkçi tutumu çocukların beyinlerine ‘Türkçülük’ görüntüsü
eşliğinde kazıma kurnazlığı, kurnazlığın bu derecesi, insanın midesini
kaldırıyor.
Bu
içeriğe bir de, Mahiye Hoca’nın
raporunda kanıtlarını döktüğü sağlıklı
çocuklarda özel öğrenme güçlüğü yaratmak anlamına gelecek akış, anlatım, yazım,
desen, perspektif yanlışları eklenince, ortaya adeta gelecek kuşaklarımızı
hedef almış bir operasyon görüntüsü çıkıyor.
*
Bu
kitap ve ilgili MEB kursları, GenerationDemocracy
[Demokrasi Nesli] Project ürünleri. Ömer Dinçer’in bakanlığında, 2011-2014 arasında ederi topu topu 9 milyon avro için başlayan bir
garabet.
Resmi
adı “Demokrasi Kuşağı” olan Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Projesi,
aslında Avrupa Konseyi’nin CM/Rec(2010) sayılı tavsiye kararının parçası.
Bizden başka 27 ülkede daha yürütüldü. Bu işi yapanlardan şaşırıp “proje yerli ve milli” demeye kalkışan
olursa, bu işlerin AB’li ve gayrımilli
kimliğini görmelerine yardımcı olmakta yarar var.
*
Mahiye Hoca’nın Milli Eğitim İçin Mücadele’sinde başka
ders kitapları da var.
Ederi
AB parası avroyla 9 milyon ve içerikleri kadar yöntemleri de düşmanca olan bu
ve benzeri ders kitapları, başta eğitim
sendikaları olmak üzere velilerin
ve elbette siyasal partilerin acil ilgisini
bekliyor.
(BAG, Aydınlık Gazetesi, 25 Eylül 2016)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder